"جامدين جامدين" إيقاع حماسي ورسالة إيجابية في جديد تامر حسني

"جامدين جامدين" إيقاع حماسي ورسالة إيجابية في جديد تامر حسني

أطلق النجم المصري تامر حسني أغنية جديدة بعنوان "جامدين جامدين" عبر يوتيوب على طريقة فيديو Lyrics.

في هذا الإطار، حقّقت أغنية تامر حسني "جامدين جامدين" نجاحاً كبيراً حيث تخطّت 100 ألف مشاهدة في غضون ساعات من طرحها. الأغنية من كلمات محمود سليم، ألحان تيام علي، وتوزيع هشام محمد وماستر علي فتح الله.

وتتميّز "جامدين جامدين" بألحانها الحماسية التي تدعو للبهجة والتفاؤل، وتعبّر عن روح الصداقة والفرح الجماعي. أمّا كلمات فهي تدعو الأغنية تدعو إلى الاستمتاع بكل لحظة والتغلب على الحزن بروح متفائلة وعفوية، كما تخلق جوّاً مليئاً بالطاقة الإيجابية والمرح، وهو ما انعكس في تفاعل الجمهور السريع مع الفيديو.

وتقول كلمات الأغنية:
"لو قابلك حد زعلان.. هاته من إيديه
قوله في ناس فرحانه.. وجو جديد عليه
لو جالنا بس هيطلع.. من كل اللي فيه.. احنا لمتنا دي.. بالدنيا كلها
كل دقيقه انبساط.. بنستغلها .. والسكه اللي بتزعل .. نمشي عكسها
رقص اللي مكشر دلعه.. وتعالى من الحزن نطلعه
يالا خلي اليوم ده نولعه.. ونكتر الحلوين
جامدين جامدين وده كده كده.. صحبتنا الحلوه مأكده
لأ بقى والحلو في كل ده.. احنا كده من سنين"

في سياق منفصل، أقدم النجم المصري تامر حسني على خطوة تحدث لأول مرة في الحفلات الغنائية في مصر، إذ حلّق لمسافة 120 متراً خلال حفله الذي أقيم بمناسبة عيد الأضحى في القاهرة.

وفاجأ تامر حسني الجمهور خلال حفله الغنائي، حيث دخل وهو يطير في الهواء لمسافة 120 متراً ليهبط بعدها على خشبة المسرح وسط تصفيق جمهور الحفل الذي رفع لافتة كامل العدد.

المفاجأة الثانية للحفل كانت صعود بنات تامر حسني "تاليا وأمايا"، على خشبة المسرح وسط تحية الحضور بالتصفيق.

ونشر تامر حسني عبر حسابه الرسمي على انستغرام صوراً من حفله ووجه رسالة لمنظمي الحفل ولجمهوره كاتباً: "من أعماق قلبي شكرًا لجمهور Zed East الضخم المحترم الراقي.. حقيقي من أجمل الحفلات اللي استمتعت بيها في مدار مشواري وأنا طرت النهارده لآخر شخص في الحفله عشان أحاول أوصل وأكون قريب لكل واحد منكم".

وتابع: "كانت مجازفه كبيره وخطيره بصراحه بس انتوا تستاهلوا التعب وكل الشكر لأخويا الفنان المحترم زاب ثروت شرفتني يا حبيبي.. شكرًا Zed East شكرًا Ora شكرًا لكل عباقرة المسرح اللي تعبوا معايا النهارده تاني حاجه".

واختتم: "كون إني أسجل النهارده أكبر رقم حضور جماهيري في تاريخ حفلات ZED رغم النجوم العالمين الأجانب اللي غنوا فيها حقيقي شرف كبير ليا وكرم كبير من ربنا ليا وبشكر جمهوري الكريم الراقي المحترم صاحب النجاح ده".