تسريبات صوتية لحسام حبيب ضد عائلة شيرين عبد الوهاب تكتسح الانترنت!

تسريبات صوتية لحسام حبيب ضد عائلة شيرين عبد الوهاب تكتسح الانترنت!

ضجة كبرى أُثيرت خلال الساعات القليلة الماضية بعد تسريب تسجيل صوتي للفنان المصري حسام حبيب يتحدث فيه عن أزمة بين طليقته النجمة المصرية شيرين عبد الوهاب وعائلتها.

وفي التسجيل الصوتي المتداول على منصة إكس، والذي أثار الجدل حول حالة شيرين عبدالوهاب، هاجم حسام حبيب عائلة شيرين ووصفهم بظالمين متحدثاً عن تفاصيل جديدة ودورهم في توريطها في أزمة كبيرة مع روتانا وسرقة حساباتها.

وجاء في الفيديو المتداول حديث لحسام حبيب عن عائلة شيرين عبد الوهاب الذي قال إنه لا يشرفه بأن تكون هذه العائلة عائلته، ووصفهم بظالمين لابنتهم. وقال طليق شيرين عبد الوهاب في التسجيل الصوتي المتداول: "الأغاني خلصانة وزي الفل وتحفة بس هي مش في المود ده من كتر اللي بيتعمل فيها من أهلها، هي مش هتطلع تتكلم عنهم لأنهم أهلها، لكن أنا قررت أتكلم لأن دول مش أهلي ولا يشرفني إنهم يكونوا أهلي، دول ناس ظلموها باعوا السوشيال ميديا بتاعتها متخيل؟".

أضاف حسام حبيب: "استولوا على بيوتها وعلى فلوسها وعلى طاقتها، مش هقدر أقول عملوا فيها إيه، قابلوا الإحساس ظلم، أخوها تعدى عليها في غرفة نومها وضربها بسلاح، أنتوا ما تعرفوش حاجة، تهديدات ٢٤ ساعة، حرام ولا غلطة من دول هي ليها فيها يد.. حقها تاخد علاج وتتخن وحقها عليكم تصبروا عليها، الصبر الجميل وبشر الصابرين إذا صبروا، وأنا بقولك الأغاني خلصانة بس هي في حالة أنتوا مش فاهمينها.. منتهى الظلم أقرب الناس ليك هو اللي بيدبح.. الله يكون في عونها ويوقفها على رجليها، أدوها مساحتها، لو مش أنتوا إلى هتصبروا عليها مين هيصبر عليها.. قولولها حتى لو بطلتي تغني هنفضل نحبك وشوفوا هيحصل فيها إيه.. أنا أقرب واحد ليها وعارف شخصيتها وعارف نفسيتها".

التسجيل الصوتي المتداول عرض حسم حبيب لانتقادات حادة من محبي النجمة شيرين عبد الوهاب، حيث شككوا بأن هناك أمراً غير مفهوم وحياة غير آمنة تعيشها شيرين عبد الوهاب خاصة بعد ما تم تداوله خلال الأيام الماضية من خبر خطوبتها، ثم إلغاء حفلها في دبي ثم استعدادها للسفر لرحلة علاجية، دون أي تصريح منها حول الأمر واقتصار التصريحات على طليقها حسام حبيب الذي هنأها بخطوبتها في تسجيل صوتي، وتم تداول تسجيل صوتي آخر خلال الساعات الماضية له.

وعلى الفور، خرج حبيب في تصريحات إعلامية ليهدّد بمقاضاة كل مَن ينشر هذه التسجيلات لكونه لم يصرّح بها، وإنما تمت سرقتها وتسريبها من هاتفه.

وكشف حبيب عن محتوى التسجيلات بأن شقيق شيرين وقّع توكيلاً بأثر رجعي بأنه يتنازل عن السوشيال ميديا الخاصة بشيرين بدون علمها، التوكيل مُلغى، وهو ما تم التقدّم به ببلاغ رسمي الى النائب العام. وأضاف: "أنا مبقولش كلام مرسل أو اتهامات مش موجودة".

وأكمل حبيب في تصريحاته: "لكن شيرين مقدّمة بلاغ عن طريق المحامي ياسر قنطوش، وأعتقد الناس بدل ما تهاجم المفروض تفهم مين السبب في منع شيرين النهارده من التواصل مع جمهورها، وأنها تنزّل أغاني جديدة".

واختتم حسام حبيب بالقول:"أعتقد أن الناس لازم تفهم ليه شيرين متعطلة ومش عارفة تنزّل حاجة وسبحان الله أنا مقصدتش التصريح، أنا بتكلم في محادثة خاصة على تليفوني إن حد يسربها وينزلها ده شيء غير أخلاقي، وعموماً محتوى التسجيلات سليم واتقدّم فيه بلاغات للنائب العام، وأي حد هيتكلم عني سواء من الجمهور أو موقع صحفي هتقدّم ضده ببلاغ ومش هتنازل عنه أبداً".